Veelgestelde vraag: ‘Hoe krijg ik mijn extern filter aan de praat?’
Je hebt je nieuwe externe filter mee naar huis genomen, uitgepakt en vol enthousiasme alles op zijn plaats geïnstalleerd. In de keuken is het water voor de thee klaar en je kijkt er naar uit straks rustig en tevreden op een stoel naar het aquarium te kunnen kijken. Alleen nog even snel de stekker in het stopcontact doen.
Dan begint de pomp luid te ratelen en er verschijnt geen water uit de sproeibuis. Dit kan niet kloppen. Licht verontrust trek je de stekker weer uit het stopcontact. En stopt hem er meteen terug in met een vage hoop dat hij het nu wel goed doet. Helaas. Het volgende uur probeer je op verschillende manieren je pomp aan de praat te krijgen maar hij blijft irritante geluiden maken, die langzaam maar zeker samen met je humeur steeds erger lijken te worden. Rotding. Je geeft het op en staart verslagen naar je koude kop thee. Tijd om Pentazona te bellen.
Bij deze introduceer ik een nieuwe categorie blogposts. Naast het ‘kijkje achter de schermen’ leek het mijn collega’s en mij een goed idee om via deze weg antwoord te gaan geven op veelgestelde vragen. Een van dé vragen die we in de winkel regelmatig voorbij zien komen is: ‘Hoe krijg ik mijn extern filter aan de praat?’.
Of het nu gaat om een nieuw of een draaiend filter na een schoonmaakbeurt, die dingen aan de praat krijgen blijft vaak ellende. We delen hier graag onze tips&trucs zodat je hem de volgende keer supersnel draaiend hebt.